KANNANOTOT

Hilkka Kemppi jatkokaudelle Keskusta r.p.:n varapuheenjohtajaksi

Keskustaopiskelijat kannattaa Rovaniemen Keskustaopiskelijoista ponnistanutta toisen kauden kansanedustaja Hilkka Kemppiä jatkokaudelle puolueen varapuheenjohtajaksi. Kemppi toimii tällä hetkellä mm. YTHS:n valtuuskunnan sekä Väestöliiton puheenjohtajana. Hän on toiminut Keskustaopiskelijoiden puheenjohtajana vuonna 2015. “Hilkka on sekä järjestömme kasvatti että vankkumaton sivistyksen puolustaja, jolla on ainutlaatuinen kyky kuulla ja kohdata ihmisiä. Hän kykenee keskustelemaan

Lue kokonaan »

Keskustanuoret ja Keskustaopiskelijat: Eheytyshoitojen kieltämisen aika on nyt!

Keskustanuoret ja Keskustaopiskelijat seisovat tiukasti Rikkomaton -kansalaisaloitteen takana, jonka tarkoituksena on kieltää seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen “eheyttäminen”. Eheytyshoidoilla, joita ikävä kyllä Suomessa järjestetään, pyritään muuttamaan näiden vähemmistöjen identiteettiä. Eheyttämistoimintaa järjestetään mm. osassa kristillisiä herätysliikkeitä. “Keskustanuoret vaativat näiden ihmisoikeuksien vastaisten hoitojen lopettamista, ja sitä, että eduskunta hyväksyy aiheesta tehdyn kansalaisaloitteen. Kenenkään seksuaali-

Oikeistohallitus lamauttaa kansalaisyhteiskunnan toiminnan

Keskiviikkona 22.5. ulkoministeriö viesti aikeistaan leikata järjestöavustuksensa lähes kokonaan jo ensi vuodelle. Tuen saajina on esimerkiksi Suomen YK-liitto, Ihmisoikeusliitto ja Suomen punainen risti. Vaikka monilla järjestöillä on toki muitakin rahoituslähteitä, niin esimerkiksi Nuoret, rauha ja turvallisuus -verkostolta leikkaantui kaikki rahoitus pois, kun aiemmin hallitus lakkautti rauhantyön kaikki avustukset.  “Näinä vaikeina

Lue kokonaan »

Poliittiset opiskelija- ja nuorisojärjestöt: Hallitus haistattaa tulevaisuuden osaajille pitkän paskan

Tällä viikolla päättyneessä kehysriihessä hallitus päätti kolmen miljardin lisäsopeutuksista hallituskauden budjettiin. Ennen vaaleja kokoomus vannoi kera nuoriso- ja opiskelijajärjestöjensä, että koulutus on erityissuojelussa eikä opiskelijoita siirretä pois asumistuen piiristä. Vaikka hallitus puhuu yhteisistä talkoista, jälleen kerran leikkaukset kohdistuvat koulutukseen, opiskelijoiden toimeentuloon ja hyvinvointipalveluihin.  “Suomea ei tästä taantumasta nosteta koulutukseen kajoamalla

Lue kokonaan »

Keskustaopiskelijat: Kuinka paljon hallitus voi vielä nuorilta sukupolvilta viedä? – Nyt saa riittää!

Hallituksen kehysriihi käydään ensi viikolla ja tavoitteena on kolmen miljardin säästötavoitteet julkiseen talouteen. Pöydällä ovat niin verotus, alueiden ja kuntien rahoitus, kuin valtionavustukset. Päätöksiä tehdessä on huomioitava jo tehdyt leikkaukset sekä toimet, jotta tulevat päätökset eivät lisää sukupolvien välistä eriarvoisuutta ja köyhyyttä opiskelijoiden sekä nuorten keskuudessa. Nuorisotyön merkitys nuorten hyvinvoinnille

Lue kokonaan »

Keskustaopiskelijat: Hallituksen voimaan tulevat asumistuen leikkaukset ovat kohtuutonta ja kylmää politiikaa!

Huhtikuu tuo tullessaan kevään lämpöisiä tuulahduksia, mutta opiskelijalle kylmä viima puhaltaa. 1.4.2024 yleisen asumistuen leikkaukset astuvat voimaan, mutta tuki leikkaantuu vasta seuraavan asumistuen tarkastuksen yhteydessä. Asumistuen saajista 43 % on opiskelijoita. Tämä tarkoittaa että opiskelijan toimeentulosta vähenee keskimäärin 70 euroa kuukausittain, joka on aikamoinen aukko opiskelijan jo valmiiksi ohuessa kukkarossa.

Lue kokonaan »

Keskustaopiskelijoiden johto on tyrmistynyt kansanedustajien SETAan kohdistuvasta hyökkäyksestä – “Keskustan on yksiselitteisesti irtisanouduttava tästä kirjallisesta kysymyksestä puolueena.”

Seitsemän keskustan, perussuomalaisten ja kristillisdemokraattien kansanedustajaa on tehnyt opetusministerille kirjallisen kysymyksen ”sukupuolineutraalin ideologian poistamisesta kouluista”. Kouluvierailut ovat saaneet alkunsa lasten ja oppilaiden omasta toiveesta. Kouluvierailut ovat vuorovaikutuksellisia oppitunteja, joissa oppilaat saavat perustiedot sukupuoli-identiteetistä, sukupuolen ilmaisusta ja seksuaalisesta suuntautumisesta omalle ikäryhmälle sopivalla tavalla.  “Tämän kaltaisten ummehtuneiden ja synkältä keskiajalta peräisin olevien

Lue kokonaan »

Keskustaopiskelijat: Aikuiskoulutustuen lakkauttaminen askel kohti luokkayhteiskuntaa

Orpon hallitus jatkaa esityksellään aikuiskoulutustuen lakkauttamisesta luokkayhteiskunnan luomista Suomeen. Tulevaisuudessa vain varakkailla tulee olemaan mahdollisuus uudelleen- tai jatkokouluttautumiseen ja samalla jatkuva oppiminen jää historiaan. Hallituksen luomassa tulevaisuudessa vasta 16-vuotiaan nuoren tulee päättää ja tietää varmaksi mitä aikoo loppuelämänsä työkseen tehdä ja loppuunpalanut työntekijä jää jumiin ylikuormittavaan työhön tai saa eläkeikään

Lue kokonaan »

Keskustaopiskelijat: Eläkeläisten on aika osallistua sopeuttamistalkoisiin!

Julkisen talouden tilanne Suomessa on tällä hetkellä heikko. Kevään aikana joudutaan sopeuttamaan taloutta luultavasti useampi miljardi euroa, valtiovarainministeri Purran ja valtiovarainministeriön virkahenkilöstön mielestä sopeuttamistarve on 3 miljardia euroa. Keskustaopiskelijat haluavat että taloutta hoidetaan kestävästi, mutta oikeudenmukaisesti. On aika laittaa eläkeläiset maksamaan! Ei ole oikein, että syksyllä tehdyt leikkaukset ja heikennykset

Ei enempää kirjoituksia.